Sunday, February 22, 2009

aku nk tanya.....opinion needed......plieaszzzz.....

persoalannye.......

  1. kenapa perempuan cepat berubah peraasaan??
  2. kenapa perampuan cepat jemu??
  3. kenapa perempuan x cukup ngan pew yg dh da ngan die skang??
  4. nape die cakap "i kwn jew ngan die" klu da spesel tpon kul 1a.m dh ngantok "kwn" tpon kul 2.45a.m leh jwb lg??
  5. kenapa perempuan lebih pntg idop owg len dari idop seniri??
  6. kenapa perempuan suke ikt pandangan owg len dari pendapat seniri??
banyak lagi persoalan yg terbuku lam otak aku nie.....

aku merasakan yg idop bersama seseorang yg kita syg ngan memberikan 100% syg kita kepadanya x kn bermakna klu die seniri x pasti ngan pew yg die nk....
sbb nye die seniri x tau sygkn kt sebyk mn!!

aku dh hampir fed-up ngan pew yg berlaku lam idop aku selama nie....
aku pn x kn trus mengalah lam idop nie trus mencari cinta sejati....
aku cm x phm kn kehidupan yg slalu x menyebelahi aku.....
aku cm merasakan sume yg dtg lam idop aku hanya la menjadikan aku sebagai bahan uji kaji.....aku cm memerlukan sesorang yg memahami aku tanpa mengira aku siapa...aku dtg dari mn...aku nie siapa....aku x perlukan seseorang untuk mengadili aku siapa....

in ma though la kn.....
perempuan nie x pnah puas......
bayangkn k.....
die nk kite syg die, slalu ngat kn die, slalu ucapkn kt syg n cinta, nk kt beri kn kepercayaan kt pd nye.....etc......

tp kowg prasan x yg dowg x penah tnjk kn yg syg, slalu ngat, n ucapkn kata syg n cinta kn kt ngan ktkn "saya x da masa la, awk tau kn kt couple nape nk kn ulang n cakap bnda yg awk dh tau....jd pew guna kt couple...k...."pew tue??

perempuan soh kt beri kepecayaan pd dowg tok wat pew pn sbb die mmg syg kn kt....tp dowg yg wat bg kt x caya....

kuar ngan "kwn" ramai2...padahal kuar ngan mn nye "kwn" berdua....konon lepas tension sesekali nk gak kuar ngan yg bergelar "kwn"...hahahahaha......aku dh tau la....
aku x ksh....sbb aku caya die.....tp pew jd...."kwn" tue la yg ko puja....yg ko suke...yg ko smpn lam ati ko....yg ko canang ngan kwn perempuan sebenar ko.....

haih!!!aku pn x paham la....

aku nk pendapat la kn....
1st plisss.........tlg jwb soalan aku tue........
aku nk tau....then 2nd aku nk opinion yg leh d guna pki n msk dek akal n bernas.....
aku nk selesaikan masalah aku.....
hope sume leh paham.....
aku buntu+serabut+penin= buranin...

hahahahahaha,.......
dh mengarot dh nie.....
k.....
smpi sn lu.....nnt pape aku updte blog nie k....

n kepada pengikut blog yg aku ingati slalu.....
update n aku akn hit u all.....miz u all....mmuahhh.....
hehehehe.......

bdw......aku nk cari teman idop la.....

da sesapa yg knal sesapa leh la trus menghubungi aku....

k....aku tggu......


^_^

4 comments:

  1. 1. kenapa perempuan cepat berubah peraasaan??
    kdg2 girls cpt berubah perasaan sbb dia da boring or da jmpa someone else lg better. dun refer 'perempuan' only, only your gf je okeeey. not all the girl are same, aini, che pah, nani okey je? xda hal pon. maybe ur girl rasa dia bole dpt yg lebih better bcause she know she can do it somehow, sbb tu dia xksh je.tgk la dia ada apa kan. xsume love story will end dgn marriage, tol x?yg ni mmg xdpt nk di nafikan. pakdin dulu bagai nk riak ngn wani, skali anis jugak dia dpt. ada yg couple 4,5,6 tahun pon, tb2 clash, sbb? byk gaduh, xpuas ati, or wat so eva, actually tu hny la alasan ja. sbnrnya, perasaan tu da tawar.

    2. kenapa perampuan cepat jemu??
    jemu? boring? sbb dia da xnmpk da ke-best-an kat dia pny relationship. good relationship is not about u love me, i love u, not! exactly not. if kita rasa ada chemistry, rasa sgt best dgn dia, excited, feel safe, rasa nk buat everythung together with him/her, rasa comfort and feel love yg pntg, tu yg plg pntg. stakat syg, xcukup. even me, still lagi syg kat my-X (u know who), i cant deny it, u know bp lama kan we had been together, but suddenly, da rasa xda chemistry.

    3. kenapa perempuan x cukup ngan pew yg dh da ngan die skang??
    itu bkn perempuan je. if he/she is human, dia akan rasa mcm tu. manusia mmg xpuas dgn apa yg ada. even ida da tahap mcm ni now, ida still xsatisfied lagi. i want more! sama ngn org kaya raya, but still pulun gila cri duit, sbb, they want more. even dia ckp syg kat kita, tp still rasa, sehari 10,20x dia ckp pon xpa. sbb mmg xpuas ati.

    3. nape die cakap "i kwn jew ngan die" klu da spesel tpon kul 1a.m dh ngantok "kwn" tpon kul 2.45a.m leh jwb lg??
    maybe dia da treat kawan dia tu as special dlm hidup dia. maybe dia rasa enjoy or happy ngn kwn dia tu, or maybe, dia ada hal pntg. tp, if refered to ur story, rasa2, tu bkn kwn tuh. a special FRIEND maybe? who know. only her can answer this. go and ask her

    4. kenapa perempuan lebih pntg idop owg len dari idop seniri??
    thats what friends for. ida admit, i love my friends. mmg sgt sygkan all my besties. if xda org, cerious, my live will never b the same. so, mmg diorg part of me. tp, still, they cant never change my life. only me and myself can do that. diorg maybe la, ada effect sket. but xbyk. if org len tu is refering to my heart and soul (family,mom), ohhh that one mmg aceptable.

    5. kenapa perempuan suke ikt pandangan owg len dari pendapat seniri??
    sbb dia xda pendirian. dia still knak2, and not matured enof(bkn refer to ur ex la, umum ok). if ida dulu, time clash ngn lee (amik contoh kapel-clash la, sbb u tgh pening on this thing), ida mtk pndpt suma org. even u pon ada bg pndpt kan, so, bl da decide the best, bru wat kputusan. the thing is now, kita hdup bkn utk ourself saja, but hidup dgn org sekeliling kita. so nak xnak, mmg kn dgr apa mulut org nk ckp, but xla amik sebulat2. if dia ckp tu btol, xpa, go ahead. if x, lu pk la sendirik. hurmm pape pon, tgk la, depend, org tu da matured ke blom. if dah, dia bole la ber pk sendri, if x, dia mmg need ppl around him/her. matured doesnt mean org tu akil balikh,no, x. tp tgk dri segi handling diri sendiri, bole survive x, mcm mana urusan hidup dia, study, cara handling prob.



    okey, overall, ada hikmah di atas apa yg jadi. mmg la, jahat sgt she left u for no-reason kan, tmbh2 ada laki len, hurrrm menyirap darah kan, but, cuba pk dari segi islamic skit, kita ada tuhan, setiap apa yg berlaku mmg da ditentukan dan ada hikmah nya. doesnt mean yg kita kena duduk ja n ikut ja apa yg da jadi dlm hidup kita, no , we cant do that. apa yg kena wat is, plg pntg skali, terima apa yg da jdi. and, byk kwn2 i ckp, u must learn to forgive utk forget. maafkan dia dulu. sgt susahkan kan, tp nk wat mcm mana, kn terima.

    jgn anggap, ni salah dia saja. maybe ada two sided nye salah. cuba tny dia, apa yg xkena smpai dia da tawar ati. seriously, mmg ada. and apit pon tao kn, napa ida tawar ati ngn my-X dulu? mmg suma ada reason.so, kita kn wat improvement utk next relationship. ada pompuan yg materalistik, dia sgt memilih pasangannya, tp bkn materialistik sgt, dia cuma nk hubungan yg selamat dan stabil. maybe da smpai masanya dia cari hubungan utk her future, cari her future husband. dia nk org yg bole membimbing dia, bg kasih syg, kemewahan, rasa secure dgn dia. dia ada hak nk memilih yg mana dia nk. tp tu la, ada caranya, bkn mcm tgai sesuka ati! haish

    life is not about hunting love! mmg stupid gila statement tuh. serious, ada byk bnda lagi yg kita perlu pk kan selain drpd bercinta.mmg cinta itu sgt indah, tp as a young adult, we are learning to be better person, so byk sgt komitmen. nk study, nk keja, mak ayah kat kg, kawan, in order making life perfect and better. bak kata lee, dia nk make sure life dia btol2 perfect, bru dia nk mencari dia pny psgn hidup. bkn nk kata dia xlaku,hish bodo la sapa xmo lee. ida sgt setuju dgn statement dia. tgk la dia skang kan, keje xbenti2, da dpt mcm2 dlm hidup dia, so, bla dia da ready, da stabil, nk someone, bl2 masa ja dia bole cari, tym tu, if pompuan tgai dia, mmg bodo la kan. tp, kita xbole nk tolak jugak bl cinta tu dtg. tp tu la, xbole nk bersungguh sgt. bercinta-bercinta jugak, bnda lain xbole nk abai la. Allah da ckp da, jodoh pertemuan di tgn tuhan. if bercinta 10 tahun pon, if bkn jodoh kita, nk watpa kan. tp dlm masa yg sama, kita kn usaha. usaha dan tawakal. if da usaha, tp still xdpt, terserah la kn. nak wat cmna, tu Qada dan Qadar. sbnrnya, kita xperlu mencari pon, dia akn dtg sendirinya. da mmg ALlah da ckp, jodoh pertemuan, di tangan tuhan. tb2, out of no-where, dia dtg.

    maybe apa yg berlaku keatas apit adalah ujian, utk jadi diri apit better.. cuba duduk diam2, pk lek lok, apa yg aku da wat slack dgn hidup aku. apa yg pntg, kn usaha ok. dia xkan mai dgn bergolek2. maybe dia nk something yg apit xda. kita xtao. better tny dia. apa yg kurangnya apit neyh


    btw, slow talk dgn dia. ckp kat dia, napa wat apit mcm ni. dont worry, time akhir2 zaman mcm ni, mmg tuhan byr cash. serious. what u give, is what u get back. mmg dia dpt balik balasan if dia wat taik kat muka apit. jez wait and c okey.


    lagipon, maybe la, she dont deserve you. maybe apit akan dpt lagi org yg better dri dia. sllnya, bl kita hlg seseorg, kita akan dpt yg lg better dri dia. serious, xtpu. cuba tny org sekeliling.


    she dont deserve you!! serious!! apit worth lagi better okey? dia bole ka hang out bl ngn kita suma 1 geng? ahaks!


    in conclusion, make urself and ur life better dulu sblm nk mencari your partner. pomp, sng ja. diorg tgu plh ja yg mana lg better. itu la pomp, mmg da lumrah. laki tu yg payah. nk ngorat bkn ckp men susah. if nk ngorat org tp jalan, xyah cita la. sng ja kan hak hak


    okey apit, jadikan ini pengajaran. xsuka la ida dgr cita my bestfren neyh sedih, emo2, down, heelllooo, apit ada byk lagi bnda nk kejar tao x. silap2 xterkejar. hehe, mmg a sedih, ida pon tao, sedih gila, nk terjun bgunan pon ada kan, tp ingt, kita ada Tuhan, kita ni makhluk dia ja, dia yg merancang dan dia yg menetukan, kita hny perlu berdoa dan berusaha ja.xmo sedih2 lgi k, if anything roger a kitorg, suma org ada kan. tmbh2 kuren. nk ajaak kuaq no 1. lalala!~
    bg ida, friends lagi bermkna dri kapel2 no coz once u da clash, mmg da xkontek da kan.hlg truih syg,miss,suma tu. tp frens, gadoh mcm mana pon, still ada ikatan. tgk la mcm kita, still together sampai now, and u should proud of it bebeh!


    p/s : sorry if m hurting u tym writing all these things. bkn apa, i just telling u d truth and fact okey. mmg lumrah org bercinta

    double p/s : sorry xdpt hang out aritu since on the same day plak, besday asrar. so, my band's mate mmg dah alreasy plan celeb together2, skating kat sunway aritu. sorry bebyk

    triple p/s : apit ni mau tny coding lg ka, pyzam yg kacang, juz paste kt blog tu pon, apit xmau wat, ini kan nk wat coding mcm ida smpai nk terkeluq biji mata tgk hurup2 dia... blajaq pyzam dulu! if ida dpn apit, bole ajaq. if jauh, sumpah susah nk mampos!

    ends of p/s ; make urself better dulu first !


    till then, take care. bye

    ReplyDelete
  2. huhuh hurmm senang cite mcm ni jela...

    kalau la tuan hmba nk jumpe org yg prefect yg mcm tuan hamba nk kan mmg tak dpt...

    setiap org ade fungsi tertentu untuk melengkapi org lain..

    cth nye.. mungkin la... awek anda tak romntic tp anda rmntic so bnda tuh akn mempengaruhi tingkah laku awek anda pada mase akan dtg...

    cite pasal pesal dah ade spesel kate takde spesel..
    cthnye la mcm fira ni im is single but not avalble.. sbb ape aku nye hati kat org lain tapi tak bermakna aku tak leh kawan ngan lelaki lain.. sbb dalam umo mcm aku ni.. aku ni memerlukan ramai lg shbat.. mcm tuh jugak lelaki bkn sume ngaku da ade awek... betul tak aleh tak yah nk tipu2...
    hehehe.. kalau ade yg ngaku tuh kire nye die sedkit jiewang la.. hahahaa

    siyes la aku ckp.. aku ade membe baik lelaki... kadang2 tuh aku kuar ngan die.. tp... dalam mase yg same aku bg tau org yg aku suke aku ada kawan rapat... selalu lepak bertepuk bertampar dan sebagai nya...
    jd itu tak jd masalah.. ko pown mesti ade jugak gurl yg jd kawan baik ko... betul tak?? dan ko pown tak suke org sekat ko...

    yg pasal jemu and sebagai nya.. aku rase tak leh nk blame 100% pada gurl kadang2 lelaki buat gurl rase boring.... takde kesenian dalam perhubungan.....so ko kena cri jalan nk serikan idup.. kadang2 ade separuh gurl die tak nk ko call die tiap2 hari.. atau msg die tiap2 mase2... tapi cukup la ngan amik tahu sket2.. tapi tgk gak gurl kalau gf ko jenis mnja ko buat la ape yang patut....

    tapi kan aku rase nk simpulkan sket je la pasal ko ni..
    hehehe ko ni tak yah la bercinta lg..
    gagal dalam bercinta pown tak pe mungkin akan dewasa kan ko satu hari nanti..
    kalau ko bercinta merosak kan perasaan ko baik ko duduk sowang2 lepak2 ngan kawan...
    tapi kalau ko tgk org lain bercinta ko nk bercinta tapi ko takde kesbran n kekuatan dalam melayari nya baik tak payah la .. menghabeskan boras je...
    baik focus pada bnda yng utama ko nk buat.. mcm stdy keje ke.. and then baru pikir pasal nk brcinta..
    ko bercinta keciwa gile2.. akhirnya ko bukan kawin ngan die buang masa.. buang air mata buang tenaga nk merayu2....

    huhuh maap la guna aku and ko..

    eh leh tuko tak colour font untuk komen ko ni.,.. sakit mata den

    ReplyDelete
  3. hey relax la.
    why so serabut.
    x sangka u bc my blog yg sengal.

    btw, u suro i cr gf utk u..
    ssh la...u kena cr sendiri.
    i kenal my bf pun kat myspace je.
    then jmpa n kekal sampai arini.

    hey yg penting dlm hubungan is btolak ansur.
    accept each other punya keburukan.
    da most important is syg/cinta org itu seadanya!!!

    nape prompuan suka wat hal?
    1st-ego
    2nd-nk perhatian dr org tersyg
    3rd-nk manja2
    4th-nk uji pasangan diorg..
    5th-diorg da bosan or xde keje

    for u,
    dont give up to find ur love.
    ur true love.
    eventhough u akan rasa bosan ngan cinta u.
    dan jgn cari cinta monyet.
    cari la ur future love.
    cinta tu kena la serius skit.
    jgn main2.if main2, u akan mbazir masa.

    dulu i pun desperate nk cari bf.
    then i kapel wif sum bf yg x sesuai ngan i.
    dan tiada ciri2 yg i suka.

    tp,bila jmpa bf i yg latest ni.
    i blajar mencintai dia.
    and itu satu proses yg indah sbenarya!
    sbb kami serius.

    so kamu, gudluck mencari cinta sebenar kamu!!!

    <33 shera

    ReplyDelete
  4. for me semua tu mesti ader sebab ..emmm.cuba tnya diri sendiri knp semua tu terjadi
    maybe silap tu dtg nyer pd diri sendiri
    kita tak mampu menilai cuma orang lain mampu melihat
    ...ok la sila jawab tag k .....

    ReplyDelete